Oops! Sorry!!


This site doesn't support Internet Explorer. Please use a modern browser like Chrome, Firefox or Edge.

Privacy & meer


Graag wil ik met je delen hoe jouw privé-gegevens worden beschermd.



Website

Deze site bevat géén cookies. Dat wil zeggen dat er geen gegevens van jou worden opgeslagen. Deze site maakt gebruik van HTTPS met als doel een veilige uitwisseling van gegevens. Bij gebruik van HTTPS worden de gegevens versleuteld, waardoor het voor een buitenstaander onmogelijk zou moeten zijn om te weten welke gegevens verstuurd worden.oorbeeld iemand die afluistert, onmogelijk zou moeten zijn om te weten welke gegevens verstuurd worden.


Cliënten

Voor een goede begeleiding leg ik een handgeschreven dossier aan. Jouw dossier bevat informatie die je met mij wilt delen in consulten, email en eventueel telefonisch overleg. Daarnaast bevat het dossier gegevens zoals jouw adres, telefoonnummer en geboortedatum.


Jouw privacy wordt beschermd

Dit betekent onder meer dat er zorgvuldig wordt omgegaan met jouw persoonlijke gegevens. Als jouw therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in het dossier. Ik heb geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim). De gegevens uit jouw dossier kunnen eventueel wel worden gedeeld bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met jouw expliciete toestemming. Een klein deel van de gegevens uit jouw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat ik een factuur kan opstellen. De gegevens in het cliëntendossier worden na afloop van het therapietraject 20 jaar bewaard. De boekhouding waarin de facturen op data therapie staan geregistreerd moeten bij de wet 7 jaar worden bewaard (fiscus).


Wet kwaliteit


Wkkgz

Met ingang van 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) worden gesteld. Ook mijn praktijk voldoen aan deze eisen. Graag leg ik kort uit wat dit betekent.


Klachten functionaris

Het kan voorkomen dat u als cliënt van mijn praktijk een klacht heeft over de geboden zorg. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat u deze klacht rechtstreeks met mij bespreekt. Mocht u dat om welke reden dan ook niet prettig vinden, dan bieden wij/bied ik u aan om gratis gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.


Geschilleninstantie

Het staat u vrij – indien de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het door u gewenste resultaat leidt – u te wenden tot de onafhankelijke en door het ministerie van VWS erkende geschilleninstantie waarbij ik ben aangesloten. Met ingang van maart 2020 is mijn praktijk bij een erkende geschilleninstantie aangesloten. De geschilleninstantie is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een schikking tussen de partijen te komen. Eventueel kan ook een schadeclaim worden toegekend. Meer informatie vindt u via de website van het NIBIG.


Contact NIBIG

Wanneer u een klacht heeft kunt u contact opnemen met het NIBIG via [email protected]. Zij zullen u informeren over de mogelijkheden en eventuele verdere procedure. NIBIG nummer 730481.